Se Emne
 Print Emne
Medmenneskelighed bør komme først
Dare2think
www.dare2think.dk/images/news_cats/humanitycomesfirst.jpg


I denne tid strømmer oceaner af mennesker fra et andet land, mod et nyt land.
Et land hvor der er langt mere fred. Et sted hvor man kan få en bolig. Et sted hvor man ikke skal forsøge at sove med angsten om hvorvidt man lever til den næste dag.
Om man mister sin familie, sine venner, sine børn, sit hjem.


www.dare2think.dk/images/news_cats/11951767_10155993251435183_2122203292449273025_n.jpg


Målet for de fleste flygtninge er Sverige.

De Danske medier har været spækket med alskens nyheder med fortolkninger og holdninger til hvordan vi skal modtage denne flygtningestrøm og man læser deslige at de modtages med kontrol og tilbageholdelse, når det eneste de vil, er at komme til Sverige.

Vi kan se på billeder og videoklips af hvad disse flygtninge er flygtet fra. Men vi vil aldrig kunne gå i deres sko og forstå hvad deres rejse har haft med sig. Vi kan gisne. Vi kan lytte og vi kan prøve at forstå.

Faktum er: Flygter man fra noget, så er der nok en virkelig god grund til det! Man efterlader aldrig sit hjem, sit hjemland, sine familie, sine venner - vel og mærket dem der har overlevet, for at tage mod nye horisonter, uden god grund.

Disse og alle flygtninge har en god grund til det!

Så burde den ikke være længere end det.

Det er den jo desværre.
Dog melder en del nyhedsmedier ud om folk der har hjulpet på alle mulige måder det har været og er muligt. Gudskelov!

For man har i forvejen hørt at man ikke bør være her i vores land. Man ved allerede godt hvor man vil blive modtaget godt.
Eneste måde at modbevise det, er ved at udvise medmenneskelighed og forståelse!

Vi Danskere kan være hjælpsomme. Kærlige. Venlige. Rare. Givne!
Vi kan godt og det er det fokus der burde være på os!

- Zornig kørte flygtninge fra Rødby
- Flygtningene på E47

Uvidenhed kommer man ingen steder med!
Jeg har set forskellige poster hvor der står hvad folk ikke vil have i vores land.

Ingen ejer Danmark! Ingen ejer noget land i denne verden! Vi bor på den samme jord, under det samme ozonlag.

Det leder mine tanker hen på: Hvad er du bange for?

Helt seriøst, hvad er du så bange for dig der poster de ting om hvad du ikke vil have i dit land?
For bange, må være det du er. Bange for forandringer? Bange for at dit trygge lille rum, pludselig forsvinder ud i det uvisse eller værre endnu, at du selv en dag står i en situation så grel, at du har brug for at flygte.
Men hvem vil tage imod dig? Du som er så bange? Du som reagerede på din angst og råbte op om hvad du ikke ville have, måske fordi du ikke turde?

Al forandring gør en utryg, indtil man lærer en ny situation at kende! Men for at kunne dette, må man også tage skridtet frem og ikke tilbage!

I alt der har med livet at gøre, kommer mennesket først!
Ikke en religion!
Ikke en race!
Ikke et handicap!
Ikke den fattige!
Ikke den rige!
Ikke kontanthjælpsmodtageren!
Ikke den hjemløse!
Ikke alle mulige labels man kan putte på folk!

I alt, kommer mennesket først!

Har du husket at være menneske først? Og husket på at den du står overfor er som du? Menneske først?

Det er fint og godt at folk har deres meninger og holdninger. Man bør altid respektere at ikke alle deler samme holdninger.
Nogle holdninger skær dog i mit hjerte at se.
Ligesom det skær at se uvidenhed og angst og at man reagere på en angst fremfor at se udover denne.
Jeg er ikke perfekt som menneske - langt fra. Men jeg prøver i så vidt udstrækning at være åben og god mod alle jeg møder på min vej.


hearts - Humanity Comes First!

.
Signature
Happy Thoughts from Dare2thinK
Share This Post:
Facebook Google Tweet This
 
Web

Share This Thread
Social Sharing: Facebook Google Tweet This
Facebook Like:


Hop til Forum: