Se Emne
 Print Emne
13 Oktober i KBH
Dare2think
www.dare2think.dk/images/12068435_10206410599958336_3788487745884305475_o.jpg


Det kan vel næppe komme bag på nogen at jeg har været ude at rejse i dag... Såfremt man har set mine tidligere opslag.
Jeg var til endnu en samtale på Sk, som trods kedeligt emne, gik fint nok (Vi snakkede om min barndom og forældre og at min mor drak og min far slog og hvordan min mor blev ædru og sådanne ting. Hvilket for mig er kedeligt fordi jeg simpelthen er over den svære tid og ude på den anden side.)

Men helt uden lidt på opleveren var det da.
Lad os starte med starten!

Efter folks gode foreslag på facebook, til hvor man køber et cover til sin mobil, tænkte jeg: Jamen 3 praler med de har et helt hus i KBH, ergo må de vel have et eller andet. For vil gerne fysisk se tingen og holde den i hånden for at se ad om det er noget jeg gider eller ej.
3 har ikke meget at prale af på den front, for de havde intet.
Men fik da gået en tur... Som blev længere idet jeg jo skulle ud mod riget.
Fandt yderligere to mobil butikker som intet havde, dog sagde den sidste at jeg da kunne gå hen i Mytrendyphone butikken.
Lød nok næsten som en jyde, da jeg udbrud? Har de en rigtig butik?
Jaja bare gå hen i Fiolstræde... Bare til venstre og så...

Det er vitterligt mere end 20 år siden (og sgu nok også længere) jeg har vadet rundt i KBH til at vide hvad der er hvad og især hvor det er.

Så så en kendt skuespiller i min søgen, som jeg så ikke aner hvad navnet er på og er egentlig også ligeglad, så gider slet ikke søge hans navn Glad
Da jeg så Nørreport st, vidste jeg jo godt, det nok ikke var den vej.
Så jeg gik modsat og fandt faktisk deres butik.

Lad mig lige fortælle dig lidt om vejret!
Det var 8 grader!
Det blæste!
Det regnede!

Så da jeg træder ind i deres lille kælderbutik, med skæve gulve og ikke særligt rene vægge, bliver jeg mødt af intens varme og står jo næsten og ligner noget der er løgn, fordi jeg står og vitterligt sveder tran!

De har et sparsomt udvalg, men jeg finder faktisk et cover jeg kan lide og endda langt under de priser jeg ellers så! Glad (89,-)
Det er enkelt. Simpelt og uden alverdens sære farver på fronten!
Dog tog det godt nok lang tid at kunne komme til kassen.
Der er et nummer system, dog er kundekontakten virkelig god, dog langsommelig. De tager sig virkelig tid til hver enkelt kunde, og det synes jeg sgu om, trods jeg stod og svedte så voldsomt som jeg gjorde.
Så helt frem til at komme ud i kulden igen.

Regnen havde nu taget til.
Jeg gik over mod hvor jeg vidste fra tidligere ture, at stoppestedet var, og kunne godt se at jeg lige ville misse bussen. (Den er gul og rød)
Men gad jeg løbe? Nej! Gider jeg meget sjældent!
Og bussen kommer cirka 6 minutter efter alligevel.
Herregud, det var da ikke værd at tage regntøjet frem for....

Kommer fint på bussen efter at have ventet og den sædvanlige vej mod Sk...
Ser frem til at der sker absolut intet!
Måske skulle jeg istedet have set frem til lidt spændende?

Som jeg sidder i venteværelset, hvor der er to tøser der sidder og småsnakker. Men ellers er der som altid, død stille!
Forestil dig et gammelt hospital! Med samme rummelighed og lyde der kommer af de gamle gange.
Man kan fint ud fra folks måde at gå på, høre hvilket køn de er. Jeg burde nok ikke lytte sådan til folk, men man kan nu godt høre forskel for det meste.
Ind kommer en ung gut og jeg tænker: Er det? Ej.... Det er da? Kender jeg ikke ham? Jeg kender ham da godt? Eller ej hvad nu hvis det ikke er ham?
Jeg holder bare min mund og kigger helt bestemt den absolutte modsatte vej end hvor han sidder. Så må sidde og stirre mig blind mod gangen. Hvilket bare er enormt kedeligt! Indtil!
Der så kommer en kvinde traskende.
Man hører hende fint henne fra trappen, det er en slags stiletstøvle ting hun har på! Larmer vældigt meget og man hører ikke fejl.
Hun stopper op og går lidt tilbage ved døren indtil venteværelset og stirre på mig... smiler og kigger og træder nærmere..... Og KIGGER...
Siger så: Skulle du ikke have været her sidste Tirsdag?
Efter at have stået og kigget nogle minutter på mig, hvor jeg egentlig bare forsøgte at ignorere, hvad jeg mente var lidt underligt.
Jeg kigger så direkte på hende og siger (højt): Hvem er du?

Skal jeg lige nævne atmosfæren igen? Rummelig - og lydt!

Hun bakker væk og går bare. Mener da godt hun kunne have svaret på hvem hun er. Det gjorde hun så ikke.
Tænkte lidt: Gad vide om hun troede jeg var transkvinde? For i såfald gør jeg sgu ikke mit job særlig godt...

Tænker at mig der ellers går og tror jeg ser så unik ud, måske i virkeligheden ligner alle andre?

Kort tid efter bliver den unge gut kaldt ind.
Sædvanen på Sk er at sige folks efternavn, således at intet køn nævnes. Plus ikke alle har et nyt fornavn, så at sige efternavnet gør det hele ret neutralt og det synes jeg er en god ting.
De nævner således den unge gut's efternavn:
Det er netop ham jeg tænkte det var!
Straks hoppede mine tanker ud i det dog var lidt pinligt ikke at have sagt noget alligevel og dog er der jo så lydt.
Men hey, jeg ved jeg vil få muligheden senere for at hilse på ham!

Min nye behandler kommer og henter mig og kan godt lide ham efter to samtaler nu.
Han er simpel. Enkelt og spørger om de ting de nu skal have svar på. Plus vi snakker omkring de ting vi snakkede om sidste gang og om det har haft en virkning.
Rom er ikke bygget på en dag.
Men som jeg siger: Jeg er en simpel mand.
Jeg får et godt råd, og bruger det så. Virker det, virker det og så hører du egentlig ikke mere til det, netop fordi det virker.
Hører du derimod til det, er det fordi der skal arbejdes noget bedre med det.
Han gav mig et virkelig godt råd sidste gang som jeg nu arbejder med. Hvilket er omkring dysfori og hvordan jeg bedst kan håndtere det når jeg står i det.
Han virker sympatisk også og det er rart at sidde over for et menneske der virker til at have sympati.
Det er trods alt ikke for mine blå øjnes skyld jeg går på Sk. (har brune øjne btw)

Jeg drager så videre mod nye veje.
Nogle fra en gruppe jeg er med i på facebook havde aftalt at mødes i dag. Jeg ser absolut ingen grund til ikke også at troppe op.
Såfremt jeg altså kan finde det...
Endte vist næsten på Frederiksberg som absolut ikke var den rigtige vej. Og mine sko er så ikke vandtætte og jeg burde have taget mit regntøj på, nu jeg havde taget det med.
Min nye telefon reddede mig dog. Google maps er bare en rigtig god idé når man ikke aner hvor man skal hen ....
Fandt da endelig også stedet og fik mødt nogle kanon mennesker, selvom det var kort, da jeg jo havde booket et tog hjem.
Men selvom det var kort, var det, det værd.

I toget er der vældig mange mennesker med!
Ved siden af mig sidder en med et andet sprog end Dansk.
Han har ikke fået klippet sit klippekort men konduktør damen siger han godt kan nå ud og klippe det.
Det nåede han ikke, for det var ikke til at finde klippemaskinen.
Nåede kort at snakke lidt med han og fortalte at det var derfor jeg selv var gået bort fra klippekortene. Glemte altid at klippe dem.
Konduktøren var dog sød ved ham og klippede det selv.

Men her sendte jeg en kærlig tanke til min gamle kontakt pædagog.
For her sad jeg og snakkede på ENGELSK til et fremmede menneske i et fyldt tog.
Jeg havde sagt fra overfor en dame på sk.
Og for det ikke skal være løgn, mødtes jeg ligeledes med fremmed mennesker et sted i KBH....

Dette havde jeg aldrig kunne hvis ikke hun havde sendt mig ud af den bil i 1988 og bedt mig om at spørge om vej. Eller jeg vil i hvert fald gerne tro at alt er netop for det hun dengang gjorde hearts
Signature
Happy Thoughts from Dare2thinK
Share This Post:
Facebook Google Tweet This
 
Web

Share This Thread
Social Sharing: Facebook Google Tweet This
Facebook Like:


Hop til Forum: